Monday, April 6, 2015

ساختار هرمی مدیریت

برای مدیریت هنجارهای ساخته شده در یک مجموعه برای کنترل ذهن افکار مجموعه نیاز است به یک الگوی ثابت مدیریتی. حال می خواهد کنترل راهکارهای اجرایی یک شرکت کوچک باشد یا سازمانی چند ملیتی و یا کشور و حتی کنترل تمام سیاره. شما در راس یک هرم یک راهکاری را ارایه می کنید و در زیر دست شما چند نفر این راهکارها را به زیر دستان خود ارایه می کنند. الباقی طبقات پایین همین ساختار هرمی نیازی نیست که هدف از راهکار را بدانند و حتی بدانند که چه کسی این راهکار را ارایه کرده است و به چه منظوری؛ آنها فقط بخشی از کارها را انجام می دهند و بابت آن دستمزد ناچیزی می گیرند. آنها مانند چرخ دنده هایی از یک ماشین بسیار عظیم عمل می کنند که حتی یکدیگر را به واسطه هنجارهای کلی در مکان مناسب نگاه می دارند و اینگونه بی اختیار همه چیز به سمت هدف اصلی راس هرم حرکت می کند و اگر شخصی مقابل آن قرار گرفت خیلی جدی گرفته نمی شود. برای نابود کردن حقایق نباید با آن جنگید، بلکه باید آن را به مسخره گرفت. بدینگونه به کلی ایده های مخالف حذف می گردد.
شبکه ای از خاندانی بسیار باستانی که مدعی این هستند توسط دانشی آسمانی درخشان شده اند و معتقدند که این علوم حق آسمانی تبار خونی آنها است که سینه به سینه از طرف خدایشان به آنها رسیده است که بقیه نسل های انسان از حق دانستن  آن تهی هستند و مردود شده اند. چیزی شبیه به تفکر نازیسم.
 این شبکه برنامه های خود را تنظیم می کند و آن را به عده کمی که در راس هرم های کوچکتر قرار دارند دیکته می کند و آنها نیز، آن را به زیر دستان خود دیکته می کنند واینگونه قدرت را در تمامی جزییات یک حکومت در دست می گیرند. در هرمی بزرگتر یک نظام فکری در حال ساخت است و این نظام های فکری هنجارها را شکل می دهند و این هنجارها باعث می شوند که زیردستان خیلی در ریشه ی برنامه های دیکته شده تجسس نکنند و بیشتر از آن سعی کنند بهتر خدمت کنند. یعنی انجام دستورات به بهترین شکل، بدون سوال. نیروهای نظامی، پلیس، امنیتی، ارتش ها، فقط دستورات را انجام می دهند. هیچکس حق پرسیدن دلیل یک کار را ندارد. ایجاد اینگونه سلسله مراتب در تمامی ساختارهای هرمی مدیریتی مشهود است. رسانه ها نیز در کنار اجرای برنامه های نظامی و نسل کشی نقش خود را ایفا می کنند و حقیقت را آنطور که ویرایش شده است به تمامی مردم جهان ابلاغ می کنند. این تکنیکی است که شبکه های بزرگ خبری از آن استفاده می کنند؛ که طی آن یک سری اطلاعات درست ارایه می شود که وقتی در ادامه آن اطلاعات غلط ارایه می شود این اطلاعات غلط به عنوان حقیقت پذیرفته می شود. پس از گذشت مدت کوتاهی مردم واقعه را فراموش می کنند و حتی اگر حقیقت ماجرا نیز منتشر شود توسط رسانه های مهم پشتیبانی نمی شود.

 خانواده ای که خود را از تبار خونی نجیب و ممتاز می دانند بزرگترین هرم جهانی را کنترل می کنند. یعنی نشر مرکزی سازی عقاید و قوانین در هر فضای زندگی.


No comments:

Post a Comment